Strategi og pejlemærker
De fire strategiske pejlemærker er:
Pejlemærke 1
Motorstyrelsen skal sikre, at borgere og virksomheder oplever en effektiv, pålidelig og kompetent administration, mens kerneinteressenter oplever styrelsen som lydhør og samarbejdsorienteret.
Pejlemærke 2
Motorstyrelsen skal sikre korrekt afgiftsberegning og høj regelefterlevelse ved at levere høj kvalitet og korrekthed i sagsbehandlingen samt gennem målrettet og integreret vejledning og kontrol.
Pejlemærke 3
Motorstyrelsen skal sikre en effektiv og realistisk planlægning samt rettidig og korrekt eksekvering med videreudvikling af Motorstyrelsens drifts- og resultatstyring og implementering af nye sagsbehandlingsværktøjer.
Pejlemærke 4
Motorstyrelsen skal sikre en kontinuerlig høj faglighed gennem rettidig rekruttering af nødvendige kompetencer samt strategisk medarbejder- og ledelsesudvikling
FN’s verdensmål
Målet har fokus på grønne, bæredygtige indkøb, som skal bidrage til at efterleve FN’s verdensmål nr. 12 ”Ansvarligt forbrug og produktion”.
Hvert år udarbejder vi en mål- og resultatplan for Motorstyrelsen, som skal sikre retning og styring i arbejdet med at opfylde de strategiske pejlemærker. Se den aktuelle mål- og resultatplan nedenfor.
Resultatløn/engangsvederlag til styrelsesdirektør
Styrelsesdirektørens engangsvederlag gives for en ekstraordinær indsats på baggrund af departementschefens vurdering af direktørens samlede performance over året. Udmøntning for 2023 udgør 25.000 kr.