Adgang til Motorregistret
For at få adgang til Motorregistret skal du igennem følgende 4 trin.
1. Udfyld en ansøgning
Forhandlere og synsvirksomheder kan søge om at blive pladeoperatører. Andre virksomheder inkl. forhandlere og synsvirksomheder, som ikke kan eller vil være pladeoperatører, kan søge om regulær adgang til Motorregistret.
Læs om Ansøgningsprocedure.
2. Udfyld en tilslutningsaftale
Når du har udfyldt ansøgningsformularen, vil Motorstyrelsen behandle ansøgningen og sende dig et godkendelsesbrev og tilslutningsaftale til Motorregistret.
Underskriv tilslutningsaftalen og send den tilbage til Motorstyrelsen.
Når vi har modtaget den underskrevne tilslutningsaftale, får du adgang til Motorregistret og kan begynde at oprette adgang til de medarbejdere, som skal anvende Motorregistret.
3. Opret webadgang for medarbejdere
En webadgang indebærer, at adgang til Motorregistret sker via skat.dk. Der er derfor ikke tale om nogen teknisk integration mellem vores og din virksomheds systemer. Alle forhandlere skal anvende webadgang.
Vejledning til virksomheders log-in og tildeling af rettigheder til medarbejdere
4. Opret systemadgang for system-til-system-adgang til Motorregistret
Systemadgang gælder for virksomheder, som ønsker system-til-system adgang til Motorregistret. Adgang kræver særlige tekniske tests og godkendelser. Det er muligt at vælge både webadgang for medarbejdere og system-til-system-adgang.
Når du skal du have system-til-system-adgang, skal du oprette en systembruger via TastSelv. Se vejledning på skat.dk under Sådan opretter du en systembruger (certifikat til system-til-system-kald).
Du skal desuden udfylde tilslutningsskemaet til SIT-testmiljø nedenfor og sende det til Motorstyrelsen via TastSelv Erhverv.
Tilslutningsskema - SIT-testmiljø
Vejledning: System-til-system brugere Log ind, samt tildeling af rettigheder til systembruger
Certifikat til B2B-brugere til brug i perioden efter 30. september 2020
Certifikat til B2B-brugere til brug i perioden efter 16. maj 2023