31-01-2019
- Vores dialog med Motorstyrelsen er meget positiv
- Jeg synes, vi har et meget fornuftigt samarbejde med Motorstyrelsen, som er kommet godt fra start. Det er også det, jeg hører fra vores medlemmer.
Det siger advokat Lars Ellegaard, AutoBranchen Danmark, som 24. januar holdt oplæg for ledergruppen i Motorstyrelsen, som var på et tre-dages seminar på Kobæk Strand Konferencecenter.
Autobranchen Danmark er én af Motorstyrelsens vigtige samarbejdspartnere, og Lars Ellegaard var inviteret for at få mulighed for at fortælle styrelsens ledere om de ønsker, branchen har til den service, som Motorstyrelsen skal levere.
Lars Ellegaard lagde især vægt på, at det skal være let at få fat i kompetente medarbejdere hos styrelsen.
- Selvfølgelig kan man læse om forskellige ting på nettet, men når man har helt konkrete spørgsmål, så har vi behov for, at vi hurtigt kan komme til at tale med en kompetent medarbejder i telefonen. Vi er glade for, at vi nu kan ringe direkte til Motorstyrelsen og få fat på medarbejdere, der har en essentiel viden om de områder, som styrelsen arbejder med. Jeg er helt med på, at vi ikke til enhver tid kan få fat på specialister, der kan svare på alt, men det er vigtigt for os, at vi ved at ringe direkte til Motorstyrelsen kan undgå, at vi skal tale med 117 forskellige medarbejdere, før vi kommer igennem til den rigtige, siger Lars Ellegaard.
Han understreger, at AutoBranchen Danmarks medlemmer også er professionelle og kun ringer, når de har behov for et konkret og hurtigt svar.
- Tidligere har det været svært at komme igennem til en kompetent medarbejder, men der er ingen tvivl om, at man i Motorstyrelsen gerne vil yde en bedre service, og vi kan allerede mærke, at dialogen er blevet langt bedre, efter at Motorstyrelsen er blevet etableret, siger Lars Ellegaard.
På seminaret understregede han også, at korte sagsbehandlingstider er vigtige for autobranchens medlemmer.
- Det er vigtigt for vores medlemmer, at de kan få et relativt hurtigt svar. Tidligere var der lange sagsbehandlingstider, men vi kan mærke, at Motorstyrelsen arbejder på at holde sagsbehandlingstiderne nede – det er meget positivt, siger Lars Ellegaard, der også kom ind på spørgsmål om vejledning, rådgivning og forventningsafstemning i sit oplæg.